Zapewne wielu z was już zauważyło, że sieć internetowa daje nam wiele możliwości w dziedzinie promocji. Jest to truizm, ale w analizowanym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to obecnie rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W poniższym artykule przeanalizujemy co to takiego e-marketing i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w płaszczyznę związaną z marketingiem w sieci, przypomnijmy sobie najpierw na czym polega sam marketing. Dużo osób stosuje ten termin zamiennie z promocją danego produktu, ale w praktyce jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma przynieść korzyści w postaci dotarcia z nasza ofertą do jak najszerszej grupy Klientów. Aby to miało miejsce, musimy przywiązać wagę do wielu składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W przeciągu trwania procesu, konieczna będzie regularna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Nabywców.

Marketing internetowy – jak zacząć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała charakterystyczna domena marketingu – marketing w internecie, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele zakładów przenoszą działalność do sieci, aby skorzystać z plusów internetu i odnaleźć nowych Klientów. Marketing w sieci to ogół wszystkich czynności, które znamy z pospolitej odmiany marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci on-line. Jeśli nasze procedury będą właściwe, to w takiej sytuacji rozpoznawalność naszej spółki w sieci znacznie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Głównym narzędziem, używanym przez nas w marketingu w sieci będzie witryna www naszej firmy. Wśród podstawowych różnic między tradycyjnym marketingiem, a marketingiem internetowym podkreślamy z pewnością rolę Kontrahenta. Nie będzie ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. wyrażanie poglądów na temat naszej pracy oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, tymczasem poniżej skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić wiele profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta gałąź e-marketingu będzie szczególnie skuteczna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie nowych Konsumentów, ale szczególnie –  zbudowanie z nimi długotrwałych i bazujących na lojalności relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje przede wszystkim na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Konsumenta, który zechce zostać z naszą korporacją na zawsze. Jak zapewne wiecie wiele zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka powinna być dostrojona do jej pasji, tradycji oraz co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w przeróżnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę winniśmy przykładać do poziomu publikowanych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to wtedy to nasze widoki na bycie na lepszej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, by treści były autorskie i kreatywne. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w danej dziedzinie, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, może silnie oddziaływać na ewentualnych Konsumentów. Przy wyborze influencera należy się kierować specjalizacją, w jakiej działamy. Jeśli chcemy propagować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji niezłym wyjściem będzie wynajęcie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

W odnalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed zaangażowaniem osoby do lansowania Twojej spółki, klarownie ustalić cele i pomyśleć jaki budżet możesz na to przeznaczyć. Zaangażowanie influencera winno być fragmentem większej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Moc profitów, ale również sporo pracy do wykonania, jeśli nasze działania ma odnieść sukces. Nasze działania powinny być starannie zaplanowane, a potem nieustannie musimy reagować na zmiany w modzie.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok