Interesujące koncepcje na tworzenie stron rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, bo coraz większa ilość Kontrahentów w Polsce kupuje produkty przez internet, a do sklepów stacjonarnych idą tylko zapoznać się z wybranym produktem (a więc tym, w jaki sposób on w faktycznie wygląda). Zdarzają się sytuację, że pełne supermarkety przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, zwalniając wolne lokale i licząc na niemałe oszczędności. Co więcej każdy Klient czasem może liczyć na to, iż artykuł jest niewątpliwie wysokiej jakości, przykładowo żaden inny Klient go wcześniej nie przymierzał. Małe i spore firmy zgłaszają się zatem do agencji reklamowych, by te zajęły się stworzeniem zaskakującej i wygodnej strony internetowej. Konstruktorzy stron przygotowują więc coraz to nowe taktyki, w większości bazujące na WordPressie.
Największym kierunkiem w 2016 roku była uniformizacja strony rysunkowej i rozlokowania wszelakich składników na stronie. Przeważnie była ona rozłożona na dwie czy trzy kolumny, ale konsumenci natychmiast się znudzili powtarzanymi wzorami. Wszelakie atrakcyjne strony www, m in. punktów z ekskluzywnymi perfumami, prezentowały się analogicznie, zaś to bez wątpienia wpłynęło na sprzedaż. Dzisiaj układ strony www, projektowanie grafiki oraz pozostałych aspektów nie następuje już na tych zasadach. Webmasterzy dążą do podkreślenia atrakcyjnych właściwości branży Klienta.
Styl ów stał się nadzwyczajnie popularny oraz bazuje na zagospodarowaniu przez grafikę pełnej szerokości monitora. Po pierwsze – uwaga konsumenta nie rozprzestrzenia się na różne inne detale, po drugie – zachęca dobrze zharmonizowaną grafiką do późniejszego przeszukiwania witryny. Ekrany startowe nasycone są całkowicie zdjęciami, grafiką z treścią reklamową albo guzikami akcji. Mogą być nieruchome czy pełnić rolę slydera. Dużym walorem jest to, że niniejsze elementy dostosowują się do wyświetlaczy na notebookach i szerokich monitorów. Wysokiej jakości grafikę powinno przygotować specjalistyczne studio graficzne.
Duża, odpowiedniej jakości grafika przyciągnie oko niejednego Odbiorcy. To efektywny koncept, by ożywić wizerunek strony www. Przeważająca część konsumentów jest wzrokowcami, stąd tym bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Mówiąc w skrócie nie wykorzystujmy w rzeczywistości jednak z tzw. banków niepłatnych fotografii, najbardziej wtedy, kiedy nasza marka ma się niewątpliwie łączyć z profesjonalizmem. Korzystniej poprosić o stworzenie fotografii solidnemu grafikowi, który zadba o to, aby wszystkie posiadały idealny charakter i współgrały z rozkładem witryny.
Material design to styl bazujący na poziomych odcieniach oraz na użyciu świateł i cieni. Google natchnęło się w tym przypadku typowym papierem oraz tuszem. Kluczowym celem było pogłębienie jasności witryn, a także usprawnienie minusów, jakie były rozpoznawalne w formie flat. Ogólnie rzecz ujmując material design to: umiejscowienie w trójwymiarze (identycznie z kolejnością szczegółów), dynamiczne i znakomicie dostosowane odcienie (jeden kolor podstawowy oraz kolejny ton dodatkowy, przykładowo do odznaczeń), praktyczne ikonki (maksymalnie łatwe, z skromnymi wykończeniami kresek, z wykorzystaniem proporcji 2dp), fotografie oraz ryciny wektorowe (przystosowane do klimatu strony; tekst na zdjęciu musi obligatoryjnie widnieć na gradiencie; ogólnie rzecz ujmując nie powinniśmy przeholować z przyciemnianiem) oraz typografia oparta o styl Roboto.
Większość eksploatatorów Internetu bynajmniej nie dostaje od sprzedających tego, czego potrzebują. Wpadają na stronę internetową i co spotykają? Nudny projekt logo, mnóstwo niepotrzebnych tekstów (które można przewijać nie widząc końca), a finalnie są zaczepiani ulotkami informacyjnymi o tym, żeby bezwzględnie wpisać się do newslettera, zaczerpnąć z okazji (jakie z całą pewnością za chwilę się zakończą) lub omówić ważne kwestie z konsultantem (który co minutę włącza się na czacie i absolutnie nie jest to „żywa osoba”). Konsumenci potrzebują tego, ażeby zyskać uczuciową więź z produktem albo jeśli to dopuszczalne – ze sprzedającym. Wcale nie chodzi tutaj o „handlowanie się”, ale możliwość zaufania. Znakomitym konceptem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o swej działalności. Ostatnio opisuje się to słowem „storytelling”, więc rozprawianie o takich rzeczach, jak: kim jest każdy pracownik, co jest w stanie zaoferować ten producent itd. Wymieniona postać reklamy dużo szybciej dochodzi do nabywców oraz daje korzystniejsze wyniki aniżeli denerwujące okna, które wyskakują nim zdążymy cokolwiek przeczytać.
Jeżeli zamierzasz dowiedzieć się o wiele więcej, kliknij w link z boku – Ulotki reklamowe Toruń – a wynajdziesz dużo więcej informacji.