Co kryje się pod nazwą pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczna metoda na reklamę mojej strony www? Jakie efekty zapewnia pozycjonowanie stron? jaki jest koszt pozycjonowania stron? To najczęstsze pytania jakie Klienci zadają agencją interaktywnym zanim wybiorą tego rodzaju usługę.

Efektywność pozycjonowania zależy od kilkunastu czynników, oraz wykorzystywanych metod. Agencje SEO prześcigają się w opowieściach o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i wiedzy na temat trzymanego w tajemnicy algorytmu Google. Najczęściej te firmy, które oferują przystępne cenowo i błyskawiczne pozycjonowanie, w rezultacie prowadzą do zablokowania stron swoich Klientów przez Google. Ich metodą jest spamowanie, które w przeważnie zawsze przynosi więcej szkód niż pożytku. Pozycjonowanie nielegalnymi technikami nie jest zatem dobrym wyjściem, a praca nad podniesieniem takiej strony do poprzedniej pozycji zajmuje często cały rok.

W dzisiejszym poradniku po kolei opiszemy Wam jak powinno wyglądać skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron internetowych. Warto poznać te wskazówki, żeby unikać oszustów, których w branży SEO jest wielu.

Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu stron?

Bez cienia wątpliwości możemy powiedzieć, że żyjemy w dobie Internetu. Przedsiębiorstwa, których strony internetowe są chętnie klikane, zyskują jeszcze więcej w rzeczywistości. Wzrost popularności tych witryn nie jest wyłącznie kwestią przypadku, ale szczegółowo przemyślanej techniki marketingowej. Techniki takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem na Facebooku, czy Instagramie maksymalizuje możliwości firm na zainteresowanie wielu potencjalnych Klientów. Czemu pozycjonowanie stron jest najskuteczniejszą z nich? Argument jest niezwykle łatwy w zauważeniu – liczba osób korzystających z wyszukiwarek, którzy w przyszłości mogą stać się Twoimi Klientami.

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się poszukiwać usług w sieci. Za pewne korzystałeś z wyszukiwarki Google. Po napisaniu danej frazy, np. Salon fryzjerski Toruń, ukazała Ci się lista wyników. Inspirując się zasadą im wyżej tym lepiej, wybierałeś strony firmowe, które znalazły się na szczycie tej listy. Tak też działa ponad ¾ użytkowników wyszukiwarek stron. Normalne jest, że każdy z nas zwraca uwagę na kilka pierwszych pozycji na liście wyników wyszukiwania, rzadko kiedy przechodząc na dalsze strony. Podsumowując- najważniejszym walorem pozycjonowania, jest możliwość zainteresowania swoją witryną większego grona odbiorców.

Jak wygląda pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony oddziałuje na optymalizację jej wartości w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Witryny umieszczane są w tym rankingu w odpowiedniej kolejności, odpowiadającej ich trafności z wpisywaną frazą kluczową. Tworzeniem tej listy zajmują się boty Google, których praca opiera się na wysoce złożonym algorytmie, unowocześnianym co kilka miesięcy. Wnioskować można że pozycjonowanie jest bardzo skomplikowanym procesem, często odkrywanym metodą wieloletnich testów, gdyż żadna agencja SEO na świecie nie zna algorytmu Google. Wykonując konkretne działania w kodzie strony i analizując zmiany jej pozycji, możemy wyłącznie domyślać się jakie są czynniki mające wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Wśród nich najważniejsze to:

  • optymalizacja strony – zwiększenie wydajności i dopracowanie kodu strony sprawią, że konkretna witryna będzie bardziej wartościowa dla autobotów Google. Ważne jest również bogactwo fraz kluczowych w tekstach na stronie.
  • liczba wyświetleń strony – zadbanie o jak największą ilość pochodzących z wartościowych stron linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych sprawi, że tak samo jak zainteresowani usługami Klienci, autoboty Google też spojrzą z zaciekawieniem na daną stroną. Aby zwiększyć bazę linków zewnętrznych możesz postawić własne strony zapleczowe.
  • częste aktualizacje – tematyczna i zachęcająca zawartość strony to jedno, a nowe aktualizacje strony to drugie. Atrakcyjne według Google witryny to takie, na których ciągle coś się dzieje. Dzięki aktualizacjom zadbasz także o swoich czytelników.
  • responsywność – jest obecnie priorytetem nr 1, ze względu na to że co raz większa liczba osób korzysta z urządzeń mobilnych. Strony responsywne dostosowują się do rozmiaru konkretnego ekranu i zawsze działają szybko, co docenią roboty Google.

Tu tylko nieliczne przykłady czynników oddziałujących na wzrost pozycji strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spora liczba agencji SEO zaczyna pracę z Klientem od omówienia słów kluczowych. Prawdziwi specjaliści pomogą Tobie znaleźć takie słowa, dla których skuteczne podwyższanie pozycji strony będzie kwestią kilku tygodni. Niektóre firmy zaproponują Ci postawienie własnego zaplecza SEO, lub skorzystanie z ich zasobów. Nie jest to zły pomysł. Jest to znak, że agencje te troszczą się o Klienta, a nie naciągają go na nic nie dający spam, który jak Wam opisaliśmy, może kosztować Was blokadą strony. Co do opłat, podstawowe pakiety pozycjonowania to koszt zaczynający się od 100 złotych miesięcznie. Czy jest to duży wydatek? Nie, jeśli uświadomisz sobie ilu lojalnych Klientów możesz zdobyć tylko przez to, że Twoja strona zajmie wyższą pozycję niż konkurencyjne strony. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz – rezultaty pozycjonowania widoczne są po dłuższym czasie. Jeśli któraś agencja zaoferowała Ci znacznie krótszy czas realizacji, można się domyślać, że stosuje niebezpieczne metody.

Chcesz skorzystać z bezpiecznego pozycjonowania – odwiedź naszą stronę i zostań z nami na dłużej: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok