Obecnie da się zauważyć, że bez należytego wypozycjonowania strony internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszej działalności są relatywnie niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało skomplikowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Klientów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Interesantów z Twojej okolicy, nieodzowne jest należyte wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania są jednoznaczne – przeszło 95% Odbiorców poszukuje przede wszystkim przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, aby mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba poczynić co w naszej mocy, aby trafili na właśnie naszą firmę, bo więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a przeszło 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i dbać o to, aby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba na tym etapie pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które podajemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne jest utworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek spółek, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest zbyt złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej wiedzy.

Żeby jeszcze podnieść swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Konsumentów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następnie, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy regularnie je aktualizować. Następnie ustalamy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa firmy. Gdy już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakim szczeblu wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy dużą liczbę dobrych opinii, to wówczas będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie nowych Klientów oraz budowanie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok