Wizytówki udostępniane w mapach Google są doskonałym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google osiągamy dojście do lokalizacji firm z wielu branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością znaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów i usług. By pokazać się na liście firm w danej okolicy wystarczy uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Pośród wielu oferowanych usług Google należy wyszukać opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami uruchomić profil. Każdy następny krok przybliża nas do przygotowania kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać podstawowe dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o wszelkie informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, aby wizytówka została całkowicie aktywna. Posiadając gotową wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele różnych czynników. W głównej mierze duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi z reguły kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem frazy kluczowej. Kiedy firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym lub opublikowana na jej stronie treść koresponduje z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje zawarte w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o kolejne tak samo ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego warto dołączyć kategorie i podkategorie, które wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej zakres działań. Ważna jest także lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest też uzyskanie atrybutów. Atrybuty są zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, dlatego że wstawiane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co ważne, zawsze na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj unikalny opis, produkty usługi i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, aby wskazać najistotniejsze zalety firmy, stosując najlepsze słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego najlepiej skoncentrować się nad pierwszą częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto wymienić swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale również umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste dodawanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google zaoferować użytkownikom wartościowych treści, które mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny internetowej lub skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, jakim możemy przenosić do wybranej witryny, np. podstrony ze sklepem lub innego miejsca. Taki wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez długi czas (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet na cały rok), może stać się częścią marketingu treści, w którym będziemy udostępniać klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja zostanie uznana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są całkiem istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami oraz pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić odsyłacz. Obszerny profil linków wyśle Google znak, że warto umieścić wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne wartościowe źródła. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok