XXI wiek to naturalny rozwój modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, cały czas szukają kolejnych rozwiązań i pragną mieć coraz więcej. Nic nie świadczy o tym, że ten trend się szybko odwróci. Kupowanie wartościowych produktów to także, ale bierzemy pod uwagę też kosmetyki, coś do jedzenia – w skrócie – to, co jest nam potrzebne do funkcjonowania. Sporo ludzi życie spędza w nieustannym biegu i przez to, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Dobrym wyjściem może okazać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie spore grono modelowych jednostek, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Robią zakupy w markecie co 14 dni, aby przyoszczędzić sobie nieustającego ruszania po potrzebne zapasy. W XXI wieku niektóre sklepy poszły krok dalej i świadczą takowym dostarczenie zakupów do miejsca zamieszkania.

Przywołana sfera tyczy się przede wszystkim osób zalatanych, przebywających godzinami w gabinecie. Krew ich zalewa, jak trzeba udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy z ochotą wykorzystują wtedy sklep online i hurtowo zamawiają gifty dla rodziny. Co za tym idzie – stają się oni naszą grupą docelową, jak zdążyliśmy się przekonać – wyjątkowo liczną.

Wiemy zatem jaki podstawowy cel stworzenia sklepu online, obecnie winniśmy przemyśleć jak ów sklep ma wyglądać. Nie ma sensu rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeśli sklep internetowy ma Wam konkretne zyski, wtedy zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Zbadanie silnych oraz słabych stron, widoków i niebezpieczeństw to zupełna podstawa. Dotyczy to zarówno Waszego sklepu internetowego, jak i konkurencji. Musimy zbadać jakie parametry osiągają, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Kolejna sprawa to wyselekcjonowanie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Was sklep online możemy skierować do Nabywcy wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości typów produktów, lecz także np. zapraszać do sklepu internetowego głównie kobiety, z powodu licznej oferty kosmetyków. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Rzetelnie sprawdźcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Być może będzie musieli w pierwszej fazie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Pamiętajcie, że stworzenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, bezwzględnie trzeba zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli otworzyłeś firmę wcześniej, musisz jedynie dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Bardzo ważna składowa to oferowane produkty. Kiedy już zdecydujemy się czy nastawiamy się na coś wyspecjalizowanego, z mniej popularnej branży, czy też towary bardziej ogólne, wytwarzane na dużą skalę, skupiamy się na starannym dobraniu dostawcy. Odpowiedzialność, terminowość i bycie godnym zaufania, to winna być lista walorów, na jaką należy spojrzeć przy kontraktowaniu. Wiadomo, że ważny dla nas będzie też stosunek jakości do ceny. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Załatwiłeś dystrybutora? W tym momencie trzeba zadbać o opisy oferowanych przedmiotów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Zagłębiamy się właśnie w obszar promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeżeli pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, wówczas trzeba skierować uwagę na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – łatwo do zapamiętania dla Klientów, lecz oprócz tego – przygotowane zgodnie z zasadami pod SEO, aby dobrze nam znana wyszukiwarka Google oceniła naszą jakość pozytywnie. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – wyszukiwarka oceni Was jako niezbyt atrakcyjnych i nie zagwarantujemy sobie czołowej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – pora na wprowadzenie konkretnych systemów płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Z pewnością powinniśmy również dać Klientom zapłacenie przy odbiorze oraz z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Pomysł jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy już biznes plan oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Pora na sprawy techniczne.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Czasami starczy chociażby bezpłatny software, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena niekiedy jest dawana w pakiecie z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeśli tak nie jest – wtenczas musimy ją wykupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W przypadku hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – przynoszą one nam multum ograniczeń, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok