Pierwsze wrażenie,to coś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Chcemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeżeli idziemy na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze opiera się także home staging – czyli zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, często zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego musimy się postarać, by nasz dom przedstawiał się wspaniale. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, i wobec tego warto skonsultować się z profesjonalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – rozpocznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka spółki, która projektowała wnętrza. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do kluczowej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz przez cały czas poszukiwała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby drobiazgowo przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie niezbędne prace remontowe, uprzątnąć cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Z czego to wynikało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała szacunek ekspertów od nieruchomości w USA, a specjalizacja o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z pewnością jest autorką szanowanych tekstów z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków Brytyjczycy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dotarło do nich, iż mogą mnóstwo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po starannym zadbaniu o dom.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. Wszystko przez to, iż Polacy szukali na rynku pracy nowych możliwości i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz wypracowała konkretny model, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania ulegającej przemianom mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie są jedynie zabiegi ulepszające wygląd posesji. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która zwróci uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach wdrażania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może zachęcić potencjalnego Kontrahenta do sprawdzenia nieruchomości. W dobie powszechnego dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Nie zapominajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii należy zaplanować już po precyzyjnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Rozbudowanie modelu Schwarz

Kluczowe teorie Barbary Schwarz zakładały, że sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak olbrzymia liczba osób zapomina o odruchowych działaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być okropny zapach w lokalu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć fachowców z agencji nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza nieruchomość wyglądała jak najlepiej.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok